Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

Φτιάχνω χειροποίητο - Ναι αλλά τι?

Είδα από την προηγούμενη μου ανάρτηση ότι τα σχόλια σας κινούνται γύρω από το πόσο νόμιμο/παράνομο είναι το να πουλάς χειροποίητο, και το πώς να κάνεις έναρξη στην εφορία με τόσο λίγο εισόδημα. Δυστυχώς σε αυτό δεν έχω απάντηση άλλη, πέραν του ότι αν θέλεις να κάνεις το χόμπι σου δουλειά, πρέπει να στοχεύσεις σε εισόδημα που να ανταποκρίνεται σε δουλειά και όχι σε χαρτζιλίκι.

Νομίζω όμως ότι ξεκινάμε ανάποδα. Πριν φτάσουμε να κάνουμε έναρξη επαγγέλματος, πρέπει να έχουμε επάγγελμα. Πρέπει δηλαδή να έχουμε περάσει από το στάδιο του "πουλάω στους συγγενείς μου για χαρτζιλίκι" και να έχουμε αποφασίσει ότι αυτό που έχουμε σκοπό να κάνουμε μπορεί να μας αποφέρει κάποιο ικανοποιητικό εισόδημα. Αυτό σημαίνει για εμένα το "κάνω το χόμπι μου δουλειά". Από τη δουλειά πρέπει να μπορείς να ζεις άλλωστε.

Πρέπει λοιπόν να κάνετε πρώτα την έρευνά σας. Και η έρευνα αυτή να είναι βαθιά και να καλύπτει όσο περισσότερα πεδία γίνεται. Το πιο βασικό είναι να δείτε αν αυτό που φτιάχνετε μπορεί να πουληθεί. Και αν ναι πού. Και αν ισχύουν τα δύο πρώτα πόσο? Και στη συνέχεια να βάλετε κάτω τους αριθμούς. Δύσκολο? Όχι. Και θα σας βοηθήσει να είστε λίγο πιο σίγουροι για το βήμα που θέλετε να κάνετε.

Ας πάρουμε παράδειγμα κάποια που φτιάχνει χειροποίητες ευχετήριες κάρτες. Μπορεί να πουλήσει στην Ελλάδα ευχετήριες κάρτες? Δύσκολο, το κοινό είναι μικρό. Στην Αγγλία? Πιο εύκολο - εκεί είναι μέσα στην κουλτούρα των Άγγλων. Ααα μάλιστα, μήπως να εξετάσει λοιπόν κάποια διεθνή πλατφόρμα?  Όμως αυτό έχει έξοδα. Η κάθε κάρτα κοστίζει ένα x ποσόν, θέλει y ώρες να φτιαχτεί και επιβαρύνεται με z έξοδα. Υπολογίζει λοιπόν περίπου το κόστος και κοιτάει τις τιμές από κάρτες στην πλατφόρμα που έχει επιλέξει. Είναι τέτοιες που να αφήνουν κέρδος? Αν ναι προχωράει στο επόμενο βήμα της ανάλυσης. Αν όχι θα πρέπει να ψάξει το επόμενο κανάλι πωλήσεων! Στην Ελλάδα λοιπόν. Που μπορεί να τις διαθέσει?  Όπου κάνουν δώρα. Σε καταστήματα, παιδότοπους, χαρτοπωλεία κλπ κλπ . Ααααα, ώρα για βόλτα να δούμε τι παίζει. Μάλλον ούτε εδώ συμφέρει, φτιάχνω όμως και καλό γλυκό του κουταλιού. Μήπως να δω αυτό?

Όταν κάνουμε τη διαδικασία αυτή πολλές φορές σε διαφορετικές κατευθύνσεις, θα έχουμε μια πιο σαφή απάντηση στο ερώτημα του αν μπορούμε να πουλήσουμε τις χειροποίητες δημιουργίες μας. Αν δεν βγαίνουν τα νούμερα, τότε απλά δεν πουλιόνται, όσο ωραίες κι αν είναι.



Όλη αυτή η διαδικασία μπορεί να σας φάει πολύ καιρό. Όμως δείτε τον εαυτό σας σαν επιχειρηματία. Πριν δεσμευτεί σε μια επένδυση, κάνει όλα τα πιθανά σενάρια. Και τα καλά και τα κακά. Γιατί πρέπει να μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις περιπτώσεις και να μην γονατίσει όταν έρθει η κακή αλλά και να μπορεί να αντεπεξέλθει στην καλή.

Ας ξεκινήσουμε , λοιπόν με ένα απλό business plan. Πάρτε χαρτί και μολύβι και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις

1.  Γιατί θέλω να πουλήσω τα προιόντα μου? Ψαχτείτε βαθιά και σκεφτείτε ειλικρινά. Θέλετε να συμπληρώσετε το εισόδημα σας, να ζήσετε από αυτό, να αναγνωριστείτε σαν καλλιτέχνες? Ο καθένας μας έχει τις δικές του απαντήσεις και αυτές θα σας βοηθήσουν πολύ στο να προσδιορίσετε τι θέλετε να κάνετε

2. Τι θα πουλήσω? Προσέξτε! Όχι τι ξέρω να φτιάχνω, αλλά τι αποφασίζω να φτιάξω για να πουλήσω.

3. Ποιό είναι το target  group μου? Φτιάξτε το προφίλ του πιθανού σας αγοραστή. Είναι ο οικολόγος που ψάχνει φυσικά σαπουνάκια, η fashionista που θέλει κοσμήματα μοναδικά, η μαμά που θέλει personalized αντικείμενα για το παιδί της, ο συλλέκτης που αγοράζει τέχνη?

4. Πού θα μπορούν οι πιθανοί αγοραστές μου να με βρουν?  Έρευνα αγοράς! Χρησιμοποιείστε το διαδίκτυο. Αναζητήστε προϊόντα παρόμοια με τα δικά σας και δείτε πού τα πουλάνε. Βρείτε με άλλα λόγια τα κανάλια πώλησης των προϊόντων σας. Bazaars, καταστήματα λιανικής, διαδίκτυο, επιδείξεις σε σπίτια ..... η λίστα είναι ατελείωτη!

5. Πότε χρησιμοποιείται το προιόν μου?  Το "φτιάχνω βιβλία για βάπτιση" που είναι μια ή δύο φορές στη ζωή του κάθε πελάτη, θέλει διαφορετική αντιμετώπιση με το "φτιάχνω κόσμημα" που ο ίδιος πελάτης θα κάνει επαναλαμβανόμενες αγορές.

6. Τι διαφορετικό έχει το δικό μου προιόν από τον ανταγωνισμό? Γιατί κάποιος να αγοράσει το δικό μου βιβλίο? Τι μπορώ να του δώσω διαφορετικό από τους χιλιάδες άλλους που φτιάχνουν? Επώνυμο / ειδικό  χαρτί, μοναδικά εξώφυλλα, καλή τιμή, γρήγορη αποστολή? Σκεφτείτε ποια είναι τα δυνατά σας σημεία, και πού ξεχωρίζετε από όλους τους άλλους, και παίξτε εκεί!

7. Πώς θα προσεγγίσω τον πελάτη μου? Τι μέσα διαθέτω? Είμαι ενεργός blogger? Έχω μεγάλο κύκλο στο FB? Η μαμά μου έχει γνωριμίες και μπορώ να διαθέσω τα προϊόντα μου σε καταστήματα?

Πάρτε χαρτί και μολύβι , λοιπόν, και θα δείτε στο τέλος πόσο πιο ξεκάθαρα θα είναι τα πράγματα για εσάς.

Και αν όλα αυτά σας κάνουν πιο σίγουρες ότι θέλετε να κάνετε το σωστό βήμα, μείνετε συντονισμένες για το επόμενο post








Πατώντας πάνω στις ετικέτες "φτιάχνω χειροποίητο " και " πουλάω χειροποίητο", που βρίσκονται ακριβώς από κάτω, μπορείτε να δείτε όλα τα ποστ της σειράς αυτής



4 σχόλια:

  1. με εβαλες σε σκεψεις με αυτο το ποστ οπως νομιζω ηταν και ο στοχος σου ! το διαβασα με πολυ ενδιαφερον και αναμενω το επομενο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κοριτσακι μου ..περιμενουμε ανυπομονα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Μυρτώ!! (Ωραίο όνομα) Ειμαι η Αγαθή!! Πολύ ωραία η ανάρτηση, με βοήθησε αρκετά! Περιμένω την επόμενη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή